Ο.Κ.Π.Ε.: Επιλογή στελεχών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση // Προτάσεις επί του "πολυνομοσχεδίου"

Ο.Κ.Π.Ε.


 ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΠΡ. ΚΟΡΟΜΗΛΑ 51-ΓΡΑΦ. 213  Τ.Κ. 54622 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΤΗΛ.- FAX: 2310 256260  E-MAIL: okpe@otenet.gr, www.okpe.gr

Θεσσαλονίκη, 28-4-10



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Επιλογή στελεχών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Η Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καταδικάζει για μια ακόμη φορά  την άνιση μεταχείριση που υφίστανται οι καθηγητές που εργάζονται στην Α/θμια Εκπ/ση όσον αφορά στην επιλογή στελεχών για την εκπαίδευση. Στις προτάσεις που στείλαμε στην Υπουργό, σχετικά με την επιλογή στελεχών, επισημάναμε την αδικία εις βάρος των καθηγητών.
Στο προς ψήφιση νομοσχέδιο για παράδειγμα για τις επιλογές Διευθυντών σχολικών μονάδων ο νόμος προβλέπει 3 μόρια για όσους έχουν πιστοποιημένη επιμόρφωση στις ΤΠΕ επιπέδου 2 καθώς και 3 μόρια για τίτλο Διδασκαλείου., Πώς γίνεται να διεκδικήσουν με ίσες πιθανότητες μια θέση Διευθυντή σχολικής μονάδας ένας δάσκαλος και ένας καθηγητής, όταν δεν δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων να παρακολουθήσουν τη συγκεκριμένη επιμόρφωση στις ΤΠΕ επιπέδου 2 και να φοιτήσουν στο διδασκαλείο; Μάλλον είμαστε η μοναδική χώρα στον κόσμο όπου 3 μόρια από το Διδασκαλείο (το οποίο είναι επιμόρφωση και όχι μεταπτυχιακό) και 3 μόρια από ΤΠΕ Β επιπέδου 
ΑΚΥΡΩΝΟΥΝ έναν ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ ΤΙΤΛΟ που σε παγκόσμιο επίπεδο είναι ο ανώτατος τίτλος στην εκπαίδευση.  
 Με το προτεινόμενο νομοσχέδιο καταστρατηγείται κατάφωρα η συνταγματική αρχή της ισότητας. Κατά τη συνταγματική αρχή της ισότητας, προβλέπεται τόσο η ισότητα ενώπιον του νόμου (και των οργάνων που τον εφαρμόζουν) όσο και η ισότητα του ίδιου του νόμου απέναντι στα πρόσωπα, δηλαδή απαιτείται οι νόμοι και κατά μείζονα λόγο οι κανονιστικές διοικητικές πράξεις να είναι σύμφωνοι προς την επιταγή του Συντάγματος για ισότητα. Έτσι, η αρχή της ισότητας δεσμεύει και τον Νομοθέτη και ελέγχεται η συμφωνία του νόμου προς την εν λόγω συνταγματική αρχή της ισότητας.
Το νομοσχέδιο φωτογραφίζει ολοκάθαρα τους συναδέλφους δασκάλους και εξαιρεί όλους τους καθηγητές που εργάζονται στο δημοτικό σχολείο. Για άλλη μία φορά αποδεικνύεται περίτρανα η υποκρισία της ΔΟΕ ότι τάχα μας εκπροσωπεί και υπερασπίζεται τα συμφέροντα όλων των εκπ/κών που εργάζονται στην Α/θμια.  
 ==========================================================================



Διαβάστε επίσης τα παρακάτω, από email που έλαβα από την εξαίρετη συνάδελφο Δρ. Όλγα Βασιλειάδου:
Φίλοι και φίλες
απογοητευμένη απο το νέο νομοσχέδιο για την παιδεία έγραψα ένα μικρό κείμενο, το οποίο έστειλα στο alfavita και το μοιράζομαι μαζί σας. Ενημερώστε τους συναδέλφους της Πρωτοβάθμιας ότι μας χειρουργούν για άλλη μια φορά χωρίς αναισθητικό. Καιρός να αντιδράσουμε και να υψώσουμε το ανάστημά μας.
Όλγα, Βασιλειάδου
 
ΠΑΙΔΙΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΩΤΕΡΟΥ ΘΕΟΥ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑθΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
 
Είμαι καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, έχω υπηρετήσει σε ΟΛΕΣ τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης και από το 1995 είμαι διορισμένη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Με την παρούσα θέλω να καταθέσω την αγανάκτησή μου για την κατάφωρη αδικία που επιχειρείται (ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ) σε βάρος των καθηγητών που εργάζονται στην πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Όλα τα νομοσχέδια που κατά καιρούς έρχονται σε ισχύ αδικούν συστηματικά  τους καθηγητές Φυσικής Αγωγής, Ξένων Γλωσσών, Μουσικής, Καλλιτεχνικών που υπηρετούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Από το 1993 που διορίστηκαν οι πρώτοι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων άρχισε και ο μαραθώνιος αγώνας. Ενδεικτικά αναφέρω ότι έως πριν 7 χρόνια δεν είχαμε καν το δικαίωμα να υποβάλλουμε αιτήσεις για θέσεις διευθυντών σχολικών μονάδων, πόσο μάλλον για θέσεις προϊσταμένων γραφείων εκπαίδευσης κλπ.,  έχουμε ωράριο Πρωτοβάθμιας αλλά συνθήκες δυσκολότερες από την Δευτεροβάθμια, δεν υπάρχουν θέσεις σχολικών συμβούλων για τα μαθήματα ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια αλλά οι Σύμβουλοι αυτών των μαθημάτων ανήκουν στη Δευτεροβάθμια, κλπ.
Στο προς ψήφιση νομοσχέδιο για τις αλλαγές στην Παιδεία υπάρχουν σοβαρότατες διακρίσεις σε βάρος των καθηγητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Για παράδειγμα για τις επιλογές Διευθυντών σχολικών μονάδων ο νόμος προβλέπει 3 μόρια για όσους έχουν πιστοποιημένη επιμόρφωση στις ΤΠΕ επιπέδου 2 καθώς και 3 μόρια για τίτλο Διδασκαλείου. Και ρωτώ τώρα με τη σειρά μου, ΠΩΣ γίνεται να διεκδικήσουν με ίσες πιθανότητες μια θέση Διευθυντή σχολικής μονάδας ένας δάσκαλος και ένας εκπαιδευτικός ειδικότητας, όταν ΔΕΝ ΔΙΝΕΤΑΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων να παρακολουθήσουν τη συγκεκριμένη επιμόρφωση;;;;;; Πώς γίνεται να δίνονται 3 μόρια για το ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ όταν ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ;;;; Μάλλον είμαστε η μοναδική χώρα στον κόσμο όπου 3 μόρια από το Διδασκαλείο (το οποίο είναι επιμόρφωση και όχι μεταπτυχιακό) και 3 μόρια από ΤΠΕ Β επιπέδου ΑΚΥΡΩΝΟΥΝ έναν ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ ΤΙΤΛΟ που σε παγκόσμιο επίπεδο είναι ο ανώτατος τίτλος στην εκπαίδευση.  
Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία του ΥΠΕΠΘ το σύνολο των εκπαιδευτικών στα δημόσια δημοτικά σχολεία είναι 62602 άτομα και οι δάσκαλοι 46823. Άρα υπάρχουν και 15779 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων ΔΗΛΑΔΗ το 25% του εκπαιδευτικού δυναμικού. Είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ να μη λαμβάνεται υπόψη το 25% των υπαλλήλων από την ηγεσία όταν εισηγείται ένα νομοσχέδιο.
Με το προτεινόμενο νομοσχέδιο ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΕΙΤΑΙ ΚΑΤΑΦΩΡΑ Η ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ. Κατά την συνταγματική αρχή της ισότητας, προβλέπεται τόσο η ισότητα ενώπιον του νόμου (και των οργάνων που τον εφαρμόζουν) όσο και η ισότητα του ίδιου του νόμου απέναντι στα πρόσωπα, δηλαδή απαιτείται οι νόμοι και κατά μείζονα λόγο οι κανονιστικές διοικητικές πράξεις να είναι σύμφωνοι προς την επιταγή του Συντάγματος για ισότητα. Έτσι, η αρχή της ισότητας δεσμεύει και τον Νομοθέτη και ελέγχεται η συμφωνία του νόμου προς την εν λόγω συνταγματική αρχή της ισότητας.
Δεν έχω καμία διάθεση αντιπαράθεσης αλλά πραγματικά περιμένω να δω τι θέση θα πάρουν τα συνδικαλιστικά όργανα των δασκάλων.
Γιατί πρέπει οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων να αποδεικνύουν συνεχώς ότι δεν είναι ελέφαντες; Πώς πρέπει να υπερασπίσουν τους εαυτούς τους  και τα θεμελιώδη δικαιώματά τους; Τόσα χρόνια βαρεθήκαμε να αποδεικνύουμε τα αυταπόδεικτα. ΕΛΕΟΣ!!!!!!!!!!!!! 

Όλγα Βασιλειάδου, PhD.
Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής
Θεσσαλονίκη 26-4-2010


...όπως και το παρακάτω από τη συγγυμνάστρια Φωτεινή Βενετσάνου :
ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ  ΦΟΡΑ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ  ΤΗΣ Α/ΘΜΙΑΣ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ Β΄ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ 
 
Έχουν περάσει πολλά χρόνια από την ένταξη των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στα δημοτικά σχολεία της χώρας, όμως προφανώς δεν είναι αρκετά για να θυμίσουν την ύπαρξή τους στους "σοφούς" που συνέταξαν το νέο νομοσχέδιο για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης. Έτσι, οι "φωστήρες" του ΥΠΕΠΘ "ξέχασαν" ότι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση υπηρετούν εκτός των δασκάλων και εκπαιδευτικοί αγγλικών, μουσικής, φυσικής αγωγής, γερμανικών και γαλλικών και έτσι, στα κριτήρια επιλογής για τις θέσεις διευθυντών σχολικών μονάδων έδωσαν υψηλή βαθμολογία σε προσόντα που μπορούν να έχουν ΜΟΝΟ ΔΑΣΚΑΛΟΙ! Δίνονται λοιπόν, 3 μόρια για τη φοίτηση σε Διδασκαλεία και 3 για την επιμόρφωση στις ΤΠΕ β΄επιπέδου. Τι και αν οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων δεν μπορούν, εξ ορισμού, να έχουν αυτά τα προσόντα, αφού  τόσο το Διδασκαλείο όσο και η επιμόρφωση ΤΠΕ β΄επιπέδου αφορά μόνο τους δασκάλους;; Πώς μπορούν λοιπόν να αξιολογηθούν στην ίδια βάση οι δάσκαλοι και οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων όταν οι πρώτοι "προικίζονται" με απροκάλυπτο τρόπο σε βάρος των δεύτερων; 
 
Για άλλη μια φορά λοιπόν όλοι εμείς οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων αισθανόμαστε "φιλοξενούμενοι" στο ίδιο μας το σχολείο, στο οποίο έχουμε βέβαια υποχρεώσεις όμως, ως "εκπαιδευτικοί β΄ κατηγορίας" δεν έχουμε το δικαίωμα να διεκδικήσουμε κάποια στιγμή μία διοικητική θέση. Αξίζουν βεβαίως συγχαρητήρια στους δασκάλους που κατέχουν υψηλές θέσεις στο ΥΠΕΠΘ και κατάφεραν να επιβάλουν αυτό το συντεχνιακό νομοσχέδιο, παραγκωνίζοντας έτσι δεκάδες εκπαιδευτικών ειδικοτήτων με προσόντα. Είναι πραγματικά άξιο μελέτης το γεγονός ότι ένα διδακτορικό δίπλωμα σπουδών εξισώνεται με το Διδασκαλείο (δύο χρόνια παρακολούθησης με τις γνωστές σε όλους συνθήκες) + επιμόρφωση στις ΤΠΕ β΄επιπέδου (6μηνο σεμινάριο).  
 
Φωτεινή Βενετσάνου, εκπαιδευτικός ΠΕ 11, "μέτοικος" στην α/θμια εκπαίδευση
 (http://www.alfavita.gr/ank_b/ank27_4_10_933.php)

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

«Τό δέ τήν πόλιν σοι δούναι ουκ εμόν εστίν ούτ’ άλλου των κατοικούντων ἐν ταύτη· ...»

Νομοθεσία σχετικά με παρελάσεις

Παλίνδρομο τρέξιμο (shuttle run)- Τεστ καρδιοαναπνευστικής αντοχής