Διάλογος της Υφυπουργού Παιδείας κ. Χριστοφιλοπούλου με τον Βουλευτή Πρωτούλη Γιάννη στην Βουλή για τα Αθλητικά Σχολεία (ΤΑΔ-ΕΤΑΔ)

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ευχαριστούμε τον Υφυπουργό κ. Ιωάννη Μαγκριώτη.
Η επόμενη είναι η με αριθμό 327/7.12.2010 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας, κ. Ιωάννη Πρωτούλη, προς την Υπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σχετικά με τη μεταφορά μαθητών Τμημάτων Αθλητικής Διευκόλυνσης (ΤΑΔ) κ.λπ..
Εκ μέρους του Υπουργείου την ερώτηση θα απαντήσει η Υφυπουργός, κυρία Χριστοφιλοπούλου.
Καλείται ο ερωτών συνάδελφος, κ. Ιωάννης Πρωτούλης, να αναπτύξει προφορικά την ερώτησή του.
Ορίστε, κ. Πρωτούλη, έχετε το λόγο.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΥΛΗΣ:  Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Πρόεδρε, η ερώτησή μας έχει αναβληθεί -ήταν για την προηγούμενη εβδομάδα, το περιεχόμενό της παραμένει επίκαιρο- όμως έχουμε ορισμένες αλλαγές, που καταλαβαίνεται ότι δεν μπορούμε να μην τις πιάσουμε στην προφορική παρουσίαση της ερώτησης.
Στην ερώτηση που είχαμε καταθέσει καλούσαμε το Υπουργείο να απαντήσει, αν προτίθεται να εξασφαλίσει τη δωρεάν μεταφορά όλων των μαθητών αυτών από και προς το σχολείο τους και τα αθλητικά κέντρα. Μιλούμε για τα Αθλητικά Γυμνάσια και Λύκεια. Στο μεσοδιάστημα, με εγκύκλιο του Υπουργείου, στην ουσία, τα Αθλητικά Γυμνάσια και Λύκεια καταργούνται. Γι’ αυτό μιλάμε.
Και αν κάθε φορά, που είναι  να συζητάμε μία ερώτηση εξ αναβολής, την επόμενη φορά που ερχόμαστε -ιδιαίτερα για ζητήματα εκπαίδευσης- κλείνουμε τα σχολεία, αν ρωτάμε «γιατί τα σχολεία δεν έχουν θέρμανση;» και λόγω κόστους να κλείνουν, αν ρωτάμε «γιατί τα αθλητικά σχολεία δεν έχουν μεταφορά;» και λόγω κόστους να κλείνουν, αν ξαναρωτήσουμε «για τα Μουσικά Λύκεια, τι γίνεται;», την επόμενη φορά να κλείσουν, δεν γίνεται δουλειά έτσι.
Κατά συνέπεια, νομίζω ότι επιβάλλεται να απαντήσει,  η κ. Υπουργός, τι θα γίνουν οι δώδεκα χιλιάδες μαθητές, που αυτή τη στιγμή φοιτούν στα αθλητικά γυμνάσια και λύκεια; Τι θα γίνει με τους δύο χιλιάδες τριάντα έξι εκπαιδευτικούς, γυμναστές, προπονητές. Θα απορροφηθούν στην υπόλοιπη εκπαιδευτική διαδικασία ή θα απολυθούν και αυτοί του χρόνου;
Και πολύ περισσότερο μας ανησυχεί -και χρειάζεται μία ξεκάθαρη απάντηση, γιατί το αιτιολογικό της εγκυκλίου είναι το κόστος- τι θα γίνει και με άλλα ακριβά σχολεία που υπάρχουν, δηλαδή Μουσικά Γυμνάσια και Λύκεια, τα Ειδικά σχολεία, Επαγγελματικές Σχολές με εργαστήρια, κ.λπ..
Σας ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ευχαριστούμε τον κ. Πρωτούλη.
Παρακαλείται η Υφυπουργός, κυρία Χριστοφιλοπούλου, να λάβει το λόγο, προκειμένου να απαντήσει στον ερωτώντα συνάδελφο.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):  Κύριε Πρόεδρε, θα μου επιτρέψετε να σας ρωτήσω, επειδή ο κ. συνάδελφος -το είπε και τεκμηρίωσε το γιατί- παρέκλινε από την ερώτησή του, αν μου επιτρέπεται αντίστοιχα γιατί με ρώτησε διαφορετικά πράγματα-, έχω κάθε δυνατότητα να του απαντήσω, παραβαίνοντας λίγο με την ανοχή σας, τον Κανονισμό. Επεξέτεινε την ερώτηση. Αν δεν έχετε αντίρρηση, εγώ είμαι πρόθυμη να απαντήσω.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Για την ευγένεια και τη διακριτικότητά σας, μπορείτε να κάνετε και εσείς τη σχετική παρέκκλιση σας, για να είναι ζωντανός ο διάλογος.
Ορίστε, κυρία Χριστοφιλοπούλου, έχετε το λόγο.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):  Καταρχήν, κύριε συνάδελφε, να ξεκαθαρίσουμε κάτι: Δεν υπάρχουν Αθλητικά Γυμνάσια και Λύκεια. Αυτό που υπάρχει είναι Τάξεις Αθλητικής Διευκόλυνσης για τους μαθητές εκείνους, οι οποίοι επιθυμούν να εξασκήσουν άθλημα και μάλιστα υψηλών επιδόσεων.
Δεν καταργούνται ούτε οι Τάξεις όμως. Υπάρχει εγκύκλιος την οποία βγάλαμε. Αυτό που γίνεται είναι ένας, αν θέλετε, εξορθολογισμός, ένα νοικοκύρεμα σε ένα πραγματικό, θα έλεγα, όχι απλώς χάλι. Είχαμε μία εικόνα  για δώδεκα χιλιάδες μαθητές να απασχολούνται δύο χιλιάδες τριάντα έξι εκπαιδευτικοί, που δεν είναι καθηγητές φυσικής αγωγής, είχαμε τις Τάξεις αυτές να μην έχουν καμία σύνδεση με τις αθλητικές ομοσπονδίες.
Να δούμε ποιος ήταν ο στόχος τόσα χρόνια; Ξαναλέω δεν τις καταργούμε! Θέτουμε όρια λογικά. Και μπορώ να σας τα πω κιόλας ποια είναι αυτά τα λογικά όρια. Για τα ατομικά αθλήματα θέλουμε τουλάχιστον ένδεκα μαθητές στο σύνολο τριών τάξεων κατ’ άθλημα. Βάζουμε λοιπόν ένα όριο. Στα ομαδικά αθλήματα θέλουμε, τουλάχιστον, είκοσι μαθητές στο σύνολο τριών τάξεων κατ’ άθλημα. Όπως βλέπετε δεν πάμε καν κατά τάξη, αλλά λέμε ότι θέλουμε ένα μίνιμουμ παιδιών για να γίνει η προπόνηση σωστά -Και πάω και στο σύνολο- και για να γίνουν και τα φιλολογικά μαθήματα, τα μαθηματικά, γιατί πρέπει να γίνουν και τα άλλα μαθήματα σωστά. Είπαμε και σε ένα άλλο όριο, δώδεκα τουλάχιστον φοιτούντες μαθητές στο σύνολο των αθλημάτων για όλες τις τάξεις: Α΄, Β΄, Γ΄.  Γιατί σκεφτείτε τώρα τι παιδαγωγική αξία έχει ένα μάθημα φιλολογικό, το οποίο γίνεται σε τρεις και τέσσερεις μαθητές. Ρωτήστε τους καθηγητές τους ίδιους, οι οποίοι σε αυτά τα παιδιά, δεν μπορούν να διδάξουν, όπως στην ουσία διδάσκει μία τάξη. Θέλεις τουλάχιστον δώδεκα μαθητές, λέμε εμείς, με την εγκύκλιό μας. Άρα, δεν καταργούμε. Περιορίζουμε τον αριθμό, ναι. Δεν καταργούμε όμως.
Και εγώ σας ερωτώ, για αυτούς τους περσινούς δώδεκα χιλιάδες μαθητές, υπήρξε η κατάλληλη εκπαίδευση; Και απαντώ ευθαρσώς, κύριε Πρόεδρε. Όχι, βεβαίως! Διότι αυτό που γινόταν όταν γύριζαν τα παιδιά μετά την  προπόνηση, ήταν κακήν-κακώς να διδάσκονται από εδώ και από εκεί σε τύπο ιδιαίτερου κάποια μαθήματα. Και βεβαίως αυτά τα παιδιά δεν αποκτούσαν ποτέ και πραγματικά παιδεία και δυνατότητα να αθλούνται.
Τούτη, λοιπόν, τη χρονιά, βάζουμε κάποια όρια στον αριθμό των φοιτούντων μαθητών. Σε ό,τι αφορά δε τις μετακινήσεις, πρέπει να σας πω ότι κάναμε μία έρευνα σε όλα τα αθλητικά γραφεία -και είναι στη διάθεσή σας, μπορώ στο τέλος να το καταθέσω και στα Πρακτικά- στα πενήντα οκτώ γραφεία φυσικής αγωγής αυτή τη στιγμή -και παρά το γεγονός ότι το κονδύλι μας λείπει από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, δεν είναι το Υπουργείο Παιδείας αρμόδιο- και έχουμε βρει λύση στα σαράντα οκτώ γραφεία για τη μετακίνηση των μαθητών. Με την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, με τους Δήμους, με τις Μητροπόλεις, έχουμε μέσω δημοσίων τρόπων εξασφαλίσει τη μετακίνηση των μαθητών. Μας λείπουν τρία γραφεία φυσικής αγωγής, στα οποία δεν έχουν εξασφαλιστεί. Και στα υπόλοιπα επτά έχουν εξασφαλιστεί, κατά ποσοστό άνω του 70%. Λείπουν μερικά σχολεία.
Θέλουμε, λοιπόν, να πούμε καθαρά ότι όχι μόνο δεν καταργούμε τα Μουσικά Σχολεία και τα Καλλιτεχνικά Σχολεία – είχα την ευκαιρία, κύριε Πρόεδρε, σε άλλη ερώτηση την Παρασκευή, να εξειδικεύσω επ’ αυτού- αλλά πάμε να κάνουμε καινούργια προγράμματα σπουδών, για να πάμε σε πιο ουσιαστική λειτουργία των Μουσικών Σχολείων, που μπορούν να λειτουργήσουν και ως πιλότοι, για τη διάχυση της μουσικής παιδείας- για να τα κάνουμε καλύτερα. Αθλητικά Σχολεία δεν υπάρχουν. Όμως, τις Αθλητικές Τάξεις πρέπει να τις συμμαζέψουμε, να τις κάνουμε πιο ουσιαστικές. Και να ξεκινήσουμε και μία διαβούλευση, η οποία θα μας φέρει στο τι είδους διευκόλυνση χρειαζόμαστε για τους μαθητές, αθλητές, οι οποίοι να μπορούν  να συνδυάσουν και σωστή παιδεία και βεβαίως δυνατότητα να προπονούνται.
Σας ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ευχαριστούμε την Υφυπουργό, κυρία Χριστοφιλοπούλου.
Ο ερωτών συνάδελφος, κ. Ιωάννης Πρωτούλης, έχει το λόγο, για τη δευτερολογία του.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΥΛΗΣ: Έχετε γράψει μία αόριστη φράση στην εγκύκλιο, που λέτε: «Περιορίζουμε στα απολύτως απαραίτητα, ρεαλιστικά και εφικτά». Αυτό με βάση την πολιτική σας και την πολιτική που ακολουθείτε, όλος ο κόσμος μπορεί να καταλάβει τι σημαίνει: «στα απολύτως ρεαλιστικά και εφικτά». Πρακτικά «στην κατάργηση».
Η ουσία της εξέλιξης, με τα Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης, βρίσκεται στο εξής: Δεν συζητάμε για τις όποιες παρατηρήσεις  μπορεί να έχει ο κάθε ένας -και πριν από όλους έχει το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδος- για τον παιδαγωγικό τους ρόλο. Δεν είναι αυτό το κριτήριό σας. Δεν σας πήρε ο πόνος, δηλαδή, για τις παιδαγωγικές ανάγκες των παιδιών. Με συγχωρείτε.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):   Όχι, εσείς που το ξέρετε;
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΥΛΗΣ: Τα αντιμετωπίζετε σαν κόστος. Αυτό είναι το κριτήριο. Σε όλη σας την αναλυτική έκθεση μιλάτε για το κόστος των καθηγητών, για το κόστος των μαθητών, για το κόστος των προπονητών, για το κόστος της μεταφοράς.
Όταν λέτε ότι είναι αντιπαραγωγικά, αυτό εννοείτε. Εννοείτε ότι κοστίζουν. Δεν διαφέρει δηλαδή, η  αντιμετώπιση των τμημάτων αθλητικής διευκόλυνσης από το γενικό κριτήριο με το οποίο αντιμετωπίζεται γενικά το σχολείο, το κριτήριο δηλαδή της καπιταλιστικής αγοράς.
Για μας η γνώση είναι δικαίωμα και αγαθό, που όλα τα παιδιά πρέπει να το χαίρονται και το κράτος να παρέχει όλες τις προϋποθέσεις γι’ αυτό. Εσείς το αντιμετωπίζετε σαν εμπόρευμα που πουλιέται και αγοράζεται. Όταν στοιχίζει ακριβά, κόβεται και μετατρέπεται σε πολυτέλεια για λίγους. Αυτή είναι η πραγματικότητα.
Αποτελεί, όμως, εμπαιγμό -με συγχωρείτε- και υποκρισία όλα τα υπόλοιπα που αναφέρετε στην εγκύκλιο για την φυσική αγωγή και τον αθλητισμό στα σχολεία, την ίδια στιγμή που μειώνεται ο προϋπολογισμός για την παιδεία καθώς και οι δαπάνες για τη φυσική αγωγή και τον αθλητισμό για το 2011 έχουν και αυτές μειωθεί κατά 20%.
Είναι, λοιπόν, υποκρισία της Κυβέρνησης -αφού την ίδια ώρα μειώνει τις δαπάνες, περιορίζει, αν θέλετε, τα τμήματα αθλητικής διευκόλυνσης γιατί δεν εκπλήρωσαν το σκοπό τους,  δεν δημιουργεί προϋποθέσεις, ώστε να αναπτυχθεί η φυσική αγωγή στο σχολείο σε μια κρίσιμη ηλικία- να μιλάτε αυτή τη στιγμή για ανάπτυξη του αθλητισμού και της φυσικής αγωγής στα σχολεία.
Τα προγράμματα της Γενικής Γραμματείας στα σχολεία σταμάτησαν. Οι χρηματοδοτήσεις για την κατασκευή, τη συντήρηση και τη λειτουργία των υποδομών έχουν μειωθεί στο ελάχιστο. Η ανεργία για τους απόφοιτους των ΤΕΦΑΑ μεγαλώνει χρόνο με το χρόνο. Πολλά αθλητικά σωματεία στη γειτονιά υπολειτουργούν και αναγκάζονται να χαρατσώνουν τους γονείς. Και τώρα πια και ο δήμος με τον «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ» θα βάζει όλο και πιο βαθειά το χέρι στην τσέπη.
Αυτό ακριβώς είναι που οδήγησε και στη μαζικοποίηση των αθλητικών σχολείων, η ανάγκη δηλαδή, για τις οικογένειες να φοιτά το παιδί τους σε ένα σχολείο, που να έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιεί ένα άθλημα.
 Δεν παίρνετε υπ’ όψιν σας ούτε τις έρευνες, που κατατάσσουν τη χώρα μας στη ζώνη υψηλού κινδύνου όσο αφορά την παιδική παχυσαρκία.
Κατά συνέπεια, εμείς λέμε ότι δεν μπορεί δώδεκα χιλιάδες παιδιά και πάνω από δύο χιλιάδες καθηγητές φυσικής αγωγής, εκπαιδευτικοί να πληρώσουν τις δικές σας πολιτικές και τη δική σας κρίση.
Όλα αυτά που περιγράφετε, αρκετά από τα οποία είναι δικαιολογημένα, για τα αθλητικά σχολεία, είναι αποτελέσματα της δικής σας πολιτικής. Δηλαδή, τι κάνετε; Κάθεστε μπροστά στον καθρέφτη και βρίζετε τον εαυτόν σας; Ποιος οδήγησε τα τμήματα αθλητικής διευκόλυνσης, αλλά συνολικά και το εκπαιδευτικό σύστημα και το έφερε εδώ πέρα που το έφερε; Ποιος δημιούργησε όλο αυτό το χάλι που το λέτε και το ξαναλέτε και το περιγράφετε έτσι; Ποιος το δημιούργησε;
Τέλος εμείς, επειδή έχουν καλεστεί και γονείς από τα τμήματα αθλητικής διευκόλυνσης, θέλουμε να τους πούμε ότι δεν πρέπει να επιτρέψουν να γίνουν θύματα αυτού του σχεδιασμού, αλλά να διεκδικήσουν δωρεάν χορήγηση από το κράτος όλων των προϋποθέσεων για τη φυσική αγωγή και τον αθλητισμό των μαθητών στο σχολείο, δηλαδή, την υλικοτεχνική υποδομή και όλα τα απαραίτητα.
Θα θέλαμε να κάνουμε και μία πρόβλεψη, η οποία θα πρέπει να αποτραπεί. Η εξέλιξη με τα τμήματα αθλητικής διευκόλυνσης, πέρα από τις παρατηρήσεις, που εμείς είχαμε, για τον παιδαγωγικό τους ρόλο, δείχνει και το μέλλον της εκπαίδευσης, εάν δεν ανατραπεί η φιλομονοπωλιακή πολιτική σας. Δηλαδή, το σχολείο θα αξιολογείται με βάση το κόστος, οι γονείς θα πληρώνουν και όταν είναι ασύμφορο, το σχολείο θα κλείνει. Αυτό οι γονείς και οι μαθητές πρέπει να το αποτρέψουν.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας):  Ευχαριστούμε το συνάδελφο κ. Ιωάννη Πρωτούλη.
Παρακαλείται η κυρία Εύη Χριστοφιλοπούλου να δώσει μία ευθεία απάντηση χωρίς παρεκκλίσεις.
Ορίστε, κυρία Υφυπουργέ, έχετε το λόγο.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Κύριε Πρόεδρε, θα δώσω μία ευθεία απάντηση, αλλά με πολιτικό σχεδιασμό, διότι είμαστε στο ναό της δημοκρατίας και πρέπει να σχολιάζουμε πολιτικά, όταν ακούμε και πολιτικές επισημάνσεις.
Μάλιστα εδώ είχαμε ίσως, θα έλεγα, τη σκόπιμη απομόνωση μίας πρώτης φράσης της εγκυκλίου «στο απολύτως ρεαλιστικό» που δεν είναι καν μέσα στην εγκύκλιο, είναι στην πολιτική ανακοίνωση, για να πούμε ότι καταργούνται. Σας διάβασα την εγκύκλιο, την οποία θα καταθέσω στα Πρακτικά.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΥΛΗΣ: Την έχετε σημειωμένη.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):  Παρακαλώ, κύριε συνάδελφε! Σας διάβασα συγκεκριμένα τους όρους και τις προϋποθέσεις. Ξαναλέω, δώδεκα τουλάχιστον μαθητές και στις τρεις τάξεις, έντεκα μαθητές για τα ατομικά αθλήματα, είκοσι μαθητές για τα ομαδικά αθλήματα. Σας είπα τους όρους και τις προϋποθέσεις, που βρίσκονται σε τρεις σελίδες και περιγράφουν το τι συνεχίζεται.
Εσείς επιμένετε. Δεν ξέρω ποιας σχολής προπαγάνδας είναι αυτό. Πιθανότατα είναι της σταλινικής, από την οποία προέρχεστε. Εγώ δεν θα την ακολουθήσω αυτήν την προπαγάνδα.
Με συγχωρείτε πάρα πολύ, δεν καταργώ τις αθλητικές τάξεις. Ξεκινώ από την αρχή του χρόνου διαβούλευση με τα αθλητικά σωματεία, με την εκπαιδευτική κοινότητα, με τους συλλόγους των γονέων για το πώς πραγματικά θα μπορέσω, με ποιες μεθόδους και με ποιους τρόπους, να αναβαθμίσω το θεσμό της αθλητικής διευκόλυνσης,  ούτως ώστε να πετύχω το αποτέλεσμα. Το αποτέλεσμα είναι ο μαθητής-αθλητής να έχει τη διευκόλυνση που πρέπει, χωρίς να υπάρχει μία σπατάλη σε βάρος του Έλληνα φορολογούμενου.
Εξηγούμαι. Μας λέτε «αν μας πήρε ο πόνος». Με συγχωρείτε, κύριε συνάδελφε. Νομίζω ότι καμία πτέρυγα της Βουλής δεν δικαιούται να λέει ότι έχει μονοπώλιο στο «αν μας πήρε ο πόνος», στο αν είμαστε ευαίσθητοι και για το αν έχουμε πραγματικά κριτήρια ανθρωπιάς και ουσίας.
Τα συστήματα τα οποία υποστηρίζετε εσείς, όπου πλην της κομματικής νομενκλατούρας, δεν ξέρω ποιοι άλλοι ευημερούσαν, κατέρρευσαν παταγωδώς.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΥΛΗΣ: Είναι δυνατόν να κλείνεις τα σχολεία και να μιλάτε για νομενκλατούρα;
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Μην εκνευρίζεστε.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΥΛΗΣ: Λίγη τσίπα!
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Παρακαλώ μην εκνευρίζεστε. Τα συστήματα αυτά κατέρρευσαν και μάλιστα παταγωδώς.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας):  Κύριε Πρωτούλη, μην διακόπτετε.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΥΛΗΣ: Είναι δυνατόν; Είναι σχολεία που λειτουργούν τόσα χρόνια και κλείνουν;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας):  Παρακαλώ μην διακόπτετε. Είναι λόγος-αντίλογος.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):  Παρακαλώ όχι τραμπουκισμό στη Βουλή.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΥΛΗΣ: Μα, είναι δυνατόν αυτό το πράγμα; Αφήστε το υβρεολόγιο.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):  Κύριε Πρόεδρε, μπορώ να μιλήσω;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας):  Παρακαλώ πολύ, κύριε Πρωτούλη!
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΥΛΗΣ: Κυρία Χριστοφιλοπούλου, είστε ΠΑΣΟΚ. Δεν μπορεί άλλη λέξη να περιγράψει αυτό που είστε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας):  Κύριε Πρωτούλη! Σας παρακαλώ, κύριε συνάδελφε.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΥΛΗΣ: Είναι δυνατόν, να κλείνετε τα σχολεία;
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):  Κύριε Πρόεδρε, περιμένω.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας):  Κύριε Πρωτούλη, πώς φέρεστε έτσι; Σας παρακαλώ! Είναι λόγος-αντίλογος και εγώ ελέγχω.
Ορίστε, κυρία Υπουργέ, έχετε το λόγο.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Ξαναλέω, λοιπόν. Ακούσαμε, κύριε Πρόεδρε, κύριοι συνάδελφοι ότι «μας πήρε ο πόνος», ότι είμαστε υποκριτές, ότι εμπαίζουμε το λαό. Εγώ δεν διέκοψα, όταν ο συνάδελφος έφερε όλο αυτό το  υβρεολόγιο. Μόλις του θύμισα, επειδή θέλει να μονοπωλεί την ανθρωπιά και τον πόνο, ποια κατάληξη είχαν τα συστήματα, στα οποία εδράζεται η πολιτική του ιδεολογία, υπήρξε θέμα.
(Στο σημείο αυτό την Προεδρική Έδρα καταλαμβάνει ο  Ζ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής κ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ)
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΥΛΗΣ: Για τα σχολεία, αν θα κλείσουν ή όχι πείτε μας. Άιντε μπράβο!
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):  Παρακαλώ πολύ: Με συγχωρείτε, κύριε Πρόεδρε, το «άιντε μπράβο» είναι έκφραση του Ελληνικού Κοινοβουλίου;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης): Συνεχίστε, κυρία Υπουργέ.
Κύριε Πρωτούλη, σας παρακαλώ.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):  Όσο και αν προσπαθήσετε δεν θα τα καταφέρετε. Αυτό που θέλω, θα το πω.
Δεν θα κλείσουν οι τάξεις αθλητικής διευκόλυνσης. Τίθενται όρια στον τρόπο λειτουργίας τους. Τίθενται ποσοτικοί και ποιοτικοί στόχοι στη λειτουργία τους. Ξεκινά από την αρχή του χρόνου διαβούλευση για την επόμενη σχολική χρονιά σε συνεργασία με τις αθλητικές ομοσπονδίες, οι οποίες ήταν απούσες όλα αυτά τα χρόνια.
Άραγε -επειδή λέτε για εμάς που είμαστε ΠΑΣΟΚ, όπως λέτε, για το αν μας πήρε ο πόνος- σας πήρε ποτέ ο πόνος για το αν κάποιο παιδί από αυτά τα δώδεκα χιλιάδες πραγματικά διακρίθηκε και αν υπάρχουν μαθητές, κολυμβητές, μπασκετμπολίστες, ποδοσφαιριστές, βολεϊμπολίστες, οι οποίοι από μόνοι τους δεν μετέχουν στα αθλητικά τμήματα, γιατί δεν έχουν τον παιδαγωγικό τους στόχο, να δούμε μαζί πώς θα αναβαθμίσουμε αυτή τη διευκόλυνση; Αυτός ο πόνος σας πήρε; Εμάς μας πήρε.
Τα 26 εκατομμύρια ευρώ που στοίχισαν στο ελληνικό δημόσιο και στον Έλληνα φορολογούμενο αυτοί οι μαθητές-αθλητές, που τελικά δεν εξυπηρετήθηκαν, εμάς μας πονάνε. Θέλουμε να τα βάλουμε στη σωστή μεριά. Με αυτά τα 26 εκατομμύρια ευρώ μπορούμε να κάνουμε πολύ περισσότερα για πολλούς περισσότερους μαθητές και να αναβαθμίσουμε το σχολείο.
Αυτός είναι ο στόχος μας και είμαστε περήφανοι που ως Κυβέρνηση προσπαθούμε με διαβούλευση, με διάλογο να πετύχουμε τους στόχους μας για όλα τα σχολειά και για τους μαθητές-αθλητές.
Ξαναλέω ότι δεν καταργούνται οι αθλητικές τάξεις, δεν καταργούνται τα μουσικά σχολεία, δεν καταργούνται τα καλλιτεχνικά σχολεία. Αυτό είναι έτσι, όπως το λέω και δεσμεύομαι, κύριε Πρόεδρε.
Ευχαριστώ.




ΠΗΓΗ: ESOS.GR

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

«Τό δέ τήν πόλιν σοι δούναι ουκ εμόν εστίν ούτ’ άλλου των κατοικούντων ἐν ταύτη· ...»

Νομοθεσία σχετικά με παρελάσεις

Παλίνδρομο τρέξιμο (shuttle run)- Τεστ καρδιοαναπνευστικής αντοχής