Χρειαζόμαστε περισσότερη Φυσική Αγωγή



Ένα ενδιαφέρον βίντεο των Dr. Thomas Mackenzie καθηγητή Φυσικής Αγωγής του Πανεπιστημίου του San Diego και της Dr. Monica Lounsbery καθηγήτριας Φυσικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Nevada του Las Vegas, όπου καταγράφεται με έναν ιδιαίτερο τρόπο η ανάγκη στις μέρες μας για περισσότερη Φυσική Αγωγή στο σχολείο.
(Ακολουθεί μέρος του κειμένου που ακούγεται στο βίντεο σε ελεύθερη μετάφραση).
Τα παιδιά παρακολουθούν μαθήματα στο σχολείο έξι ώρες την ημέρα, εννέα μήνες το χρόνο για δεκατρία χρόνια και το περισσότερο διάστημα το περνούν καθισμένα στα θρανία.

Οι υπηρεσίας υγείας συστήνουν τουλάχιστον 60΄λεπτά  ημερησίωςμέτριας προς έντονης φυσικής δραστηριότητας. Η καθιστική ζωή  αποτελεί την 4η κύρια αιτία θανάτου και είναι υπεύθυνη για το υπερβολικό βάρος, την παχυσαρκία και διάφορες χρόνιες παθήσεις ανάμεσα στα παιδιά. Από την άλλη πλευρά η Φυσική Δραστηριότητα προάγει την υγεία, έναν υγιή τρόπο ζωής, καλυτερεύει την φυσική κατάσταση, διδάσκει κινήσεις και δεξιότητες συμπεριφοράς, βοηθάει τα παιδιά στην παρακολούθηση των μαθημάτων και στην ακαδημαϊκή τους εξέλιξη.
Η NASPE προτείνει για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση τουλάχιστον 150΄Φυσικής Αγωγής εβδομαδιαία και για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τουλάχιστον 225΄Φυσικής Αγωγής εβδομαδιαία
("The National Association for Sport and Physical Education (NASPE) recommends that elementary schools provide 150 minutes of physical education perweek and that secondary schools provide 225 minutes, with some instruction offered every day".)

 Οι λόγοι που οι μαθητές δεν προσλαμβάνουν αρκετή Φυσική Αγωγή στα σχολεία είναι: ανεπαρκή προγράμματα, περιορισμένος υλικός εξοπλισμός και χώρος, έλλειψη καθηγητών Φυσικής Αγωγής, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις δεν ακολουθείται συγκεκριμένο αναλυτικό πρόγραμμα ή τα προγράμματα δεν αξιολογούνται επαρκώς και τακτικά. Αυτοί οι παράγοντες εμποδίζουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής να παίζει πρωταρχικό ρόλο στην ανάπτυξη της φυσικής δραστηριότητας και να συνεισφέρει στους ακαδημαϊκούς στόχους των παιδιών.
Ο Dr Mackenzie ξεχωρίζει πέντε σημεία που πρέπει να προσέξουν όσοι ενδιαφέρονται για τους νέους: 
  • 1ο να δουν αν τα λεπτά που διατίθενται για Φυσική Αγωγή πλησιάζουν τα εθνικά στάνταρ, 
  • 2ο να προσδιορίσουν αν το υπάρχον πρόγραμμα Φυσικής Αγωγής παρέχει αρκετή φυσική δραστηριότητα, αναπτύσσει την φυσική κατάσταση, διδάσκει δεξιότητες ανάπτυξης  και προτρέπει για εξωδιδακτικές ενασχολήσεις με φυσικές δραστηριότητες, 
  • 3ο να προσδιορίσουν αν η Φυσική Αγωγή στηρίζεται σε ένα αναλυτικό πρόγραμμα που βασίζεται στην κίνηση, 
  • 4ο να συνηγορήσουν για ετήσια αξιολόγηση του προγράμματος, 
  • 5ο να συνηγορήσουν για φυσική δραστηριότητα σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, συμπεριλαμβανομένης της Φυσικής Αγωγής, των διαλειμμάτων και της μεταφοράς στο σχολείο.




(Dr. Thom McKenzie explains why it's so important for children to have quality Physical Education in school and how caring adults can support it. Designed especially for parents, teachers, school board members and administrators.)


Πηγή:Αδαμαντία Φατσέα, Σχ. Σύμβουλος Φ.Α., http://users.sch.gr/adamantiaf/?p=4561

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

«Τό δέ τήν πόλιν σοι δούναι ουκ εμόν εστίν ούτ’ άλλου των κατοικούντων ἐν ταύτη· ...»

Νομοθεσία σχετικά με παρελάσεις

Παλίνδρομο τρέξιμο (shuttle run)- Τεστ καρδιοαναπνευστικής αντοχής