19/10/2013: Προτάσεις Σχολικών Συμβούλων Φυσικής Αγωγής προς το Υπ. Παιδείας για το πρόγραμμα ΕΥΖΗΝ

 19/10/2013
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Φυσικής Αγωγής απέστειλαν προς τη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής  του υπουργείου Παιδείας τις ακόλουθες προτάσεις σχετικά με πρόγραμμα ΕΥΖΗΝ:

Αξιότιμοι κ.κ
Σας προωθούμε τις προτάσεις των Σχολικών Συμβούλων Φυσικής Αγωγής για το πρόγραμμα ΕΥΖΗΝ, όπως προέκυψαν μετά το πέρας της ημερίδας που υλοποιήθηκε από τη Δ/νση Φυσικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ., τη Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2013 και παρακαλούμε για τις ενέργειές σας.

Σε επίπεδο σχεδιασμού και υλοποίησης προτείνουμε:
•    Να δοθούν αναλυτικά διευκρινίσεις για τη λειτουργία και εφαρμογή του προγράμματος στο σχολείο, όπως ποια είναι η στοχοθεσία και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.
•    Η εφαρμογή του προγράμματος πρέπει να ξεκινάει από την αρχή του σχολικού έτους ώστε να εντάσσεται στον ετήσιο προγραμματισμό όλων των εμπλεκομένων. Η υλοποίησή του στη μέση της σχολικής χρονιάς φέρνει αναστάτωση στο σχολικό πρόγραμμα. Να σχεδιαστεί πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής, που θα αναλάβουν τις μετρήσεις και να διευκρινιστεί ποιοι θα αναλάβουν αυτόν τον ρόλο.
•    Να υπάρξει μέριμνα για την ασφάλεια των μαθητών που περιμένουν τη σειρά τους για τις μετρήσεις ή δεν επιθυμούν να συμμετέχουν στις μετρήσεις και να εξασφαλιστεί η αδιάκοπτη συμμετοχή τους στο μάθημα της Φυσικής Αγωγή, καθώς δεν πρέπει να στερηθούν τις ελάχιστες ώρες ΦΑ που υπάρχουν στα τρέχοντα Ωρολόγια Προγράμματα, ειδικά του Γυμνασίου.
•    Να ληφθούν υπ’ όψη οι ενστάσεις και κυρίως οι προτάσεις των Σχολικών Συμβούλων Φυσικής Αγωγής για τη βελτίωση του προγράμματος ΕΥΖΗΝ, οι οποίοι έχουν ιδιαιτέρως ασχοληθεί με τις μετρήσεις σχετικά με την ασφάλεια και την παιδαγωγική καταλληλότητα των επιλεγέντων δοκιμασιών.
•    Να εξεταστεί η δυνατότητα επιλογής εναλλακτικών δοκιμασιών ώστε να εξασφαλιστεί η αξιοπιστία των δεδομένων και παράλληλα να ικανοποιείται ο παιδαγωγικός στόχος του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής και των προγραμμάτων που εντάσσονται στο πλαίσιό της.
•    Να γίνει επικαιροποίηση των νορμών καθώς τα τεστ στηρίζονται σε βιβλιογραφία και έρευνες του ‘91.
•    Να αναζητηθούν τρόποι ώστε, μετά τη μείωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής και την αύξηση του αριθμού των μαθητών των τμημάτων το Πρόγραμμα να μη λειτουργήσει αρνητικά προς τους βασικούς παιδαγωγικούς στόχους της Φυσικής Αγωγής. Αναλυτικά προτείνεται:
o    Να προβλεφθούν επιπλέον ώρες για τις μετρήσεις.
o    Nα εξετασθεί η δυνατότητα ένταξης του προγράμματος ως ξεχωριστό θεματικό πεδίο στις Σχολικές Δραστηριότητες, μόνο στην περίπτωση που θα αφορά τους Εκπ/κους Φυσικής Αγωγής και υπεύθυνοι θα είναι οι ΣΣΦΑ.
o    Να δοθεί η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής που είναι στη διάθεση των ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ να αναλάβουν το πρόγραμμα του «ΕΥΖΗΝ» ολοκληρωτικά ή συνεπικουρικά με τους εκπαιδευτικούς ΦΑ των σχολείων, που θα υπολογίζεται στο εβδομαδιαίο υποχρεωτικό τους ωράριο.
•    Να εξασφαλιστούν τα όργανα που απαιτούνται για τις μετρήσεις.
•    Να υπάρξει ενημέρωση για τη σύνθεση των επιτροπών του προγράμματος και να προβλεφθεί ενεργή συμμετοχή όλων των ΣΣΦΑ σε αυτές.
Συμπληρωματικά, στο επίπεδο της αξιοποίησης των αποτελεσμάτων προτείνουμε:
•    Να προβλεφθούν συγκεκριμένες και στοχευμένες παρεμβατικές δράσεις μετά τα αποτελέσματα της φετινής χρονιάς.
•    Να αξιοποιηθούν τα ΤΕΦΑΑ και να ενημερωθούν και άλλοι θεσμοί (αθλητικές ιατρικές ενώσεις, αθλητικοί σύλλογοι, τοπική κοινωνία κλπ) ώστε να καταθέσουν προτάσεις και να συμμετάσχουν στο σχεδιασμό παρεμβατικών δράσεων.
•    Να έχουν πρόσβαση στα αποτελέσματα οι ΣΣΦΑ και οι εκπ/κοι Φ.Α.
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Φυσικής Αγωγής θεωρούμε ότι πάντα είναι χρήσιμες παρεμβάσεις για την προαγωγή της φυσικής δραστηριότητας και των υγιεινών τρόπων ζωής. Το πρόγραμμα ΕΥΖΗΝ μπορεί να δώσει αφορμή για αναστοχασμό, πάνω στη θέση του αντικειμένου της Φυσικής Αγωγής στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς οι μειώσεις που ήδη έγιναν και όσες προβλέπονται στους σχεδιασμούς των νεών Προγραμμάτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα οδηγήσουν με μαθηματική ακρίβεια, σε ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση της φυσικής δραστηριότητας των μαθητών, με τις ανάλογες συνέπειες.
 
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Φυσικής Αγωγής
ΑΝ/ΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ - ΞΑΝΘΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ
ΑΤΤΙΚΗΣ: ΑΝΔΡΙΑΝΗ ΒΟΥΞΙΝΟΥ - ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΗΣ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΓΚΑΡΤΖΟΝΙΚΑ - ΣΥΜΕΩΝ ΜΠΑΣΧΑΛΗΣ - ΗΡΑΚΛΗΣ ΚΕΛΛΗΣ - ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ: ΚΙΚΗ ΣΑΜΟΥΗΛΙΔΟΥ - ΤΣΙΟΠΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ: ΜΕΝΗ ΚΟΥΡΟΥ - ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΙΑΚΚΗΣ
ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΜΕΛΛΟΣ - ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΣΙΩΡΑΣ – ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΧΑΤΖΗΠΑΝΤΕΛΗ
ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ: ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΟΞΥΖΟΓΛΟΥ - ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΑΤΜΑΝΟΓΛΟΥ - ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΙΓΓΙΛΗΣ
ΚΡΗΤΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΤΣΑΓΚΟΛΗΣ - ΛΗΔΑ ΖΑΜΠΕΤΑΚΗ
ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ: ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ ΦΑΤΣΕΑ - ΟΥΡΑΝΙΑ ΡΙΝΑΚΑΚΗ
ΠΕΛΟΠΟΝΗΣΟΥ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ - ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΑΔΑΜ – ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΣΑΔΗΜΑΣ - ΙΩΑΝΝΑ ΤΣΑΜΙΤΑ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

«Τό δέ τήν πόλιν σοι δούναι ουκ εμόν εστίν ούτ’ άλλου των κατοικούντων ἐν ταύτη· ...»

Νομοθεσία σχετικά με παρελάσεις

Παλίνδρομο τρέξιμο (shuttle run)- Τεστ καρδιοαναπνευστικής αντοχής